I tu cię Moom

Szukając aplikacji na Mac można czasami natrafić na programy które da się opisać jednym zdaniem – “no czemu wcześniej tego nie znalazłem” 🙂 Niedawno dzięki rozmowie z przyjacielem szukającym aplikacji Divvy w promocji zacząłem główkować i stwierdziłem – “słuchaj ale czy nie bardziej przydatne dla Ciebie byłoby Moom?” po czym sam zacząłem szukać strony developera zapomnianej gdzieś w zakładkach. Znalazłem , ściągnąłem program na dysk i zacząłem testować.

Czym jest Moom?

No właśnie, jest to maleńka aplikacja, która pozwala w dużym skrócie zapanować nad bałaganem w otwartych okienkach. Kiedy pracujemy z kilkoma aplikacjami naraz często zachodzi potrzeba uporządkowania okienek na ekranie co przy 13 calowym Macbooku Pro staje się zadaniem nietrywialnym. No bo jak zmieścić okienko przeglądarki, do tego z dwie sesje iTerma i jeszcze jakiś edytor i do tego podgląd RSSów? Ręczny resize okienek bywa dość uciążliwy zwłaszcza że można to zrobić tylko łapiąc za prawy dolny róg (nie, nie używam OSX Lion) . I wtedy właśnie z pomocą przychodzi Moom.

Okno programu

moom-screenshot-2012-06-15-17-47.png

Moom zagnieżdża się w menu bar ale okno preferencji pozwala zdefiniować sobie dowolny skrót ( u mnie jest to Ctrl+Option+Z) który wywoła okienko, dzięki któremu możemy przeskalować wierzchnie okno aplikacji, którą w danej chwili używamymoom-example-2012-06-15-17-47.png
Klawiszami kursorów możemy przesuwać okno dowolnie po ekranie, a Command-strzałka z łatwością zmieni wymiar okna tak by zajmował dokładnie połowę pulpitu. Ale to nie wszystko. Moom dodaje także swoje opcje w każdym okienku do przycisku “+”
zoompluswindow-2012-06-15-17-47.png

Jeśli nie wystarczają Wam podstawowe opcje zawsze można pokonfigurować więcej:

Moompreferencesext-2012-06-15-17-47.png
Moom-screenedges-2012-06-15-17-47.png

Widoczny powyżej ekran pozwala robić resize poprzez przyciągnięcie okna do krawędzi ekranu – działa to nieco problematycznie dla osób korzystających ze Spaces, wtedy pomocne jest dostosowanie opcji Delay wg własnych preferencji.

Podsumowując

Moom to bardzo użyteczne maleństwo, zwłaszcza dla osób rzadko sięgających po myszkę i ceniących obsługę z klawiatury. Konkurencyjne Divvy robi resize przy użyciu myszki nieco sprawniej, ale nie pozwala na tak szczegółowe dostosowanie skrótów klawiszowych. Nie wahając się długo postanowiłem wesprzeć developera i zakupić program – to tylko 5$. Jak się dowiedziałem mój emacsowy fachowiec Michał (od którego się wszystko zaczęło) zrobił to samo.

Uwaga: jeśli chcecie zakupić ten program polecana metoda to płatność na Many Tricks. Program może wkrótce zniknąć z Mac App Store ze względu na idiotyczne promowanie przez Apple tzw. sandboxingu.

Skomentuj

